بستن
بنر صفخات داخلی

پروژه های در حال اجرای شرکت پلیمر کرمانشاه

پروژه احداث محل استقرار کارکنان  واحد تخلیه واکس مجتمع پلیمر کرمانشاه
 

   با توجه به نا امن بودن کانکس های محل استقرار کارکنان اپراتور واکس و به جهت جلوگیری از بروز حادثه، ساختمانی با امکانات دوش و رختکن برای استفاده کارکنان این واحد احداث گردید. این پروژه به متراژ 100 متر مربع در جنوب غربی واحد پلیمریزاسیون تعریف و تصویب گردید. فعالیت­ های مربوط به فاز مهندسی آن  توسط واحد مهندسی عمومی شرکت پس از تایید کمیسیون معاملاتی در اواسط دی ماه 1397 به اتمام رسید و عملیات خاکبرداری ساختمان در اوایل بهمن ماه سال 1397 توسط نیروهای واحد تعمیرات مجتمع آغاز و بخشی از عملیات بتن ریزی ستون و تیرهای ساختمان تا پایان مرداد ماه 1398 به اتمام رسید. در ادامه پروژه، در چهاردهم مرداد ماه سال 1399 با اجرای عملیات بتنی، تحت قرارداد تامین نیرو آغاز به فعالیت نمود. هم اکنون عملیات بتن ریزی فونداسیون، تیر، ستون ها و سقف، کرسی چینی پی ساختمان، دیوارهای پیرامونی و داخلی، جانپاه و شیب بندی بام، فریم گذاری درب و پنجره ­ها، گچ و خاک دیوارهای داخلی، پلاستر نما و زیرساخت های تاسیسات مکانیکی (آب و فاضلاب) و برقی، مخابراتی و شبکه و بخشی از عملیات سفیدکاری داخلی تکمیل شده است. با ادامه روند پیشرفت موجود انتظار می­رود که پروژه مطابق با برنامه در هشتم اسفند ماه 1399 می باشد به بهره داری رسد. در روند این پروژه بالغ بر 140 درخواست متریال در حوزه ­های سیویل، معماری، برق و ابزاردقیق ارسال شده است و نظارت بر اجرای آن به عهده کارشناسان فنی واحد مهندسی عمومی شرکت    می باشد.


 
 
 

پروژه ساخت و نصب Drum-3542 در  واحد فرآیندی مجتمع

 با توجه به نیاز روزافزون به تولید با کیفیت پلی اتیلن با گرید مهندسی لوله برای گاز رسانی در کشور، پروژه ساخت و نصب 3542Drum- با هزینه دویست میلیارد ریال پیگیری و اجرا گردید.
     جهت رفع گلوگاه های سیستم Wax Recovery و Distillation و نیز افزایش سرعت در هنگام تخلیه محتویات Hot Cook رآکتورها و کاهش زمان آن، این پروژه تعریف و پس از اخذ مصوبه هیئت مدیره محترم گروه باختر عملیات اجرایی آن آغاز شد. جنس مخزن کربن استیل، حجم آن 80 مترمکعب و ارتفاع آن 8.5 متر می باشد. عملیات ساخت فونداسیون و سازه نگهدارنده آن در تاریخ 12 مرداد ماه 1399 به صورت قرارداد تامین نیرو و تحت نظارت واحد مهندسی عمومی شروع گردید، که هم اکنون استراکچر بتنی کامل اجرا گردیده است و برشکاری و مونتاژ استراکچر نگهدارنده فلزی تکمیل و تنها رنگ و نصب آن باقیمانده است. همچنین به موازات این فاز پروسه ساخت درام توسط شرکت فرنیکان صنعت و با طراحی واحد مهندسی عمومی از حدود 6 ماه گذشته آغاز و تکمیل گردید و درام در مرحله انتقال به مجتمع می باشد. برخی از اجزای  هم زن درام نظیر Shaft،Shaft Bearing،Gearbox،Coupling،Sleeve،Footbearingو Mounting Flange توسط نیروهای توانمند داخلی واحد تعمیرات مجتمع در مرحله ساخت می باشد. نقشه ها و سفارش گذاری مسیرهای ارتباطی درام نیز توسط واحد مهندسی عمومی انجام شده است، مطابق برنامه زمان پایان پروژه و بهره برداری از آن اواسط بهمن ماه 1399 می باشد.





 
 پروژه ساخت کارخانه کاتالیست BZN2 در زمینی به مساحت  900 متر مربع درموقعیت شمال مخازن هگزان واحد بهره برداری

  با توجه به نیاز شرکت پتروشیمی میاندوآب به کاتالیست، مطالعات،  مراحل و آزمایش های اولیه روی چندین کاتالیست انجام پذیرفت و پس از حصول اطمینان از کاربرد صنعتی کاتالیست به دست آمده، واحد تولید آن طراحی گردید و هم اکنون ساختمان آن در حال ساخت و اجرا است، با بهره برداری از این واحد، توان تولید کاتالیست های مورد مصرف در واحد های تحت لیسانس میتسویی در ایران محقق می گردد.  به جهت ایجاد خودکفایی و رفع نیاز به نمونه های خارجی درشرایط تحریم های ظالمانه اعمال شده و دسترسی به کاتالیست مرغوب، مدیریت محترم گروه باختر برآن شد که این پروژه را با اکتفا به توانمندی نیروهای داخلی تعریف و تصویب نماید. مشاور پروژه در فاز مهندسی شرکت طرح و فرآیند کیمیا می باشد که در حال تهیه مدارک مهندسی آن و ارسال به شرکت پلیمر کرمانشاه است. پروژه با اجرای عملیات خاکبرداری در تاریخ  14 شهریور 1399 آغاز گردید و هم اکنون عملیات خاکبرداری، اجرای فونداسیون پلنت اصلی و پایپرک آن به اتمام رسیده است. عملیات ساخت، مونتاژ استراکچر فلزی پلنت توسط شرکت KICO  در حال انجام می باشد که پس از اتمام، نصب آن نیز توسط این شرکت در مجتمع انجام می پذیرد. سفارش گذاری تجهیزات و متریال و همچنین نظارت بر اجرای کار توسط کارشناسان واحد مهندسی عمومی انجام می شود، دربخش ­های سیویل، استراکچر، تجهیزات مکانیکی و برقی پروژه، سفارش گذاری انجام شده و  حدود 20 درصد از تجهیزات ابزاردقیق نیز سفارش متریال آن ارسال شده است.





پروژه تحکیم و تثبیت دیواره ناپایدار غرب واحد فرآیندی مجتمع

   به دلیل قرارگیری مخازن بارگیری هگزان و تردد ماشین آلات حامل آن در موقعیت غرب واحد فرآیندی مجتمع و نیز به جهت ترک خوردگی ها و ناپایداری دیواره آن، لازم شد که دیواره بازسازی و پایدار سازی گردد. این پروژه در تاریخ 12 مرداد ماه 1399 آغاز گردید. طول دیواره 125 متر و نوع سازه آن بتنی است. لازم به ذکر است که نظارت براجرای پروژه توسط واحد مهندسی عمومی مجتمع انجام می شود.



 

از دیگر پروژه های که اخیرآ به اتمام رسیده است می توان به زیبا سازی مبلمان مجتمع، پیوینگ محوطه واحد بهره برداری به متراژ حدود 1000  مترمربع در نقاطی که نیاز به اصلاحات و ترمیم داشته­اند و  نیز سنگ فرش ورودی ساختمان مرکزی اداری به متراژ 140  مربع اشاره نمود.